bkvopreis.reismee.nl

Dag 15, M(is) & M(useum)

Na een goede nacht gaan we naar het naastgelegen gebouw voor ons ontbijt, dit keer geen buffet, maar kiezen uit 2 menu’s

Vandaag een regenachtige dag, hier passen we onze planning op aan.
Vanmorgen gaan we naar de mis van 11.00 in de Hallgrimskirkja, er zingt een groot koor tijdens de dienst, er wordt in het Engels nog een gebed gedaan door 1 van de ambtsdragers, na de dienst kunnen we hem daar nog voor bedanken, want er is koffie met veel lekkers in “de Hof”.

Hierna kopen we nog een brood voor de lunch en rijden naar ons laatste hotel, we brengen de koffers op de kamers en lunchen in de gemeenschappelijke ruimte.

Het regent nog steeds dus besluiten we naar het Interactive Nature Museum PERLAN te gaan. Dat was een goede keus, hier komen alle belevenissen van de afgelopen veertien dagen en meer nog eens voorbij.

Wat extra is: we ervaren het noorderlicht in het planetarium, lezen veel over de geschiedenis, natuur(krachten) en dieren van IJsland en lopen zelfs door een ijsgrot waar het -15 graden is!

We hadden besloten af te sluiten sluiten met gezamenlijk fish and chips, maar dat ziet er niet gezellig uit, dus zien plan B staan: het wordt een burger, maar…nee! Plan C dan: de Mexicaan, dat was een goede keus, heerlijk!

Terug in ons hotel even in de rust en dan straks nog even een spelletje en de restjes opmaken. Onze reis loopt ten einde, wat hebben we met z’n zessen veel gezien, ervaren en beleefd.

Willy