bkvopreis.reismee.nl

Dag 7 Een rustig toch wel druk dagje

Zaterdag. We ontwaken met een prachtig uitzicht over de baai en de bergen erachter.Vandaag een dag om even wat bij te trekken. Na het volle reisschema een dag met wat meer rust erin.

Nadat Klaas en Geeske dat wel heel letterlijk hebben genomen en door de wekker heen sliepen.... hebben we heerlijk ontbeten

Na het ontbijt gaan we naar de Puffins. Een bijzondere vogel. Met de bus de berg op. Bovenaan gekomen bij een klein haventje en daarachter een berg vol vlaggetjes en nog meer vogels. Een harde wind omringd ons, maar wat krijgen we een mooie vogel te zien.

Eerst zijn de Puffins nog wat op afstand, maar daarna willen ze naar hun nesten in de holletjes en komen ze dichterbij. Wat een prachtige schepping, wat een perfectie. De kleuren, de snavel en de vel oranje pootjes. We raken niet uitgekeken. Prachtig volop genieten!

Om twintig over elf snel weer terug naar ons schamele onderkomen. We willen graag live de afscheidsdienst meemaken van Aukje Sikma. Jarenlang onze kostersvrouw. Prachtige afscheidsdienst, vol troost. Dat we mogen weten dat Aukje de trap op is gegaan naar een plek bij onze Hemelse Vader.

Koffie, even rusten op ons balkonnetje en genieten van de. De wind is hier koud, maar als de zon schijnt is het lekker warm. De mannen zijn druk met vogelsoorten en eenden; Harlekijneend en een Grauwe Franjepoot. En de zeehond hebben we ook gespot.

Wietze en Attie gaan de supermarkt opzoeken voor brood voor de lunch en de meegenomen noedels aanvullen tot een middagmaal. Zeg maar een Budgetdag. Op naar de supermarkt die recht tegenover ons verblijf staat....maar we waren snel klaar. Op zaterdag en zondag gesloten.De eerstvolgende winkel is 70 kilometer verderop, een uurtje rijden.De kok van ons verblijf heeft gelukkig nog een half brood. Dat wordt ons geschonken.

Na de lunch is Wietze in zijn boek gedoken.

Klaas, Geeske, Egbert en Willy vertrokken na het eten de bergen in. Met mooie watervallen, vergezichten en bloemetjes. Ze zijn langs de rivier weer terug gewandeld. Ze wilden graag naar de andere kant van de rivier maar die mogelijkheid kwam niet. Te harde stroom en te diep.

Attie na een powernap de wandelschoenen aan en het dorpje in. Een klein oud huisje, compleet bekleed met gras. Een huisje van lang geleden. Er stond ook hier, net als overal, een mini kerkje. Deze was open, altijd mooi om even van binnen te bekijken. Daarna ook wat hoger op. Helaas had ik de wandelstokken vergeten mee te nemen dus was het verstandig om op gegeven moment weer terug te gaan.

Nog over het industrieterrein. Maar wat een zooi daar. De huizen zien er niet uit aan de buitenkant en dit was werken en wonen, dus ook nog veel oud verroest ijzer, banden enz.

Nog even aan de andere kant van de baai op het puntje geklommen en Wietze gebeld. Kon hij even naar me zwaaien. Maar hij zag mij wel maar mijn brillenglazen zijn niet goed genoeg of ik zag hem gewoon niet op ons balkonnetje. Daarna weer lekker terug gewandeld waar de anderen er ook aan kwamen.

Tijd voor een drankje en wat eten. Na het eten weer naar de Puffins. En het was een goede keus nog eens te gaan. Op de berg zaten honderden Puffins, prachtig!

Nog een spelletje en tijd voor de nodige nachtrust. Morgen trekken we weer verder.

Attie