bkvopreis.reismee.nl

Dag 6 Sneeuw in de zon

Na ons nachtelijk verblijf in onze cabins vertrekken we, met een ontbijt gevulde maag, naar de binnen'stad' van Hofn. Onze gehuurde bus geeft zo nu en dan een storing aan op het dashboard, dus op zoek naar de plaatselijke Europcar. Helaas is daar niemand aanwezig en besluiten we dan maar onze reis te vervolgen, in vol vertrouwen op een behouden vaart. De reis leidt ons naar de kust, waar we een vrolijk gekleurde vuurtoren bezoeken aan een stormachtige zee. Na een moment van uitwaaien gaan we verder met een bochtige kustweg langs een prachtige branding. Stipt half één is het tijd voor de picknick en eten we onze buikjes vol met de aangeschafte levensmiddelen. Daar besluiten we om toch maar de fameuze Oxipas te nemen, een gravelpad van 19 km lang. Een goed besluit want prachtig.

We stellen opnieuw de plannen bij waar naar toe te gaan (we zijn flexibel:-) en rijden naar het kunstenaarsdorp Seydisfjordur. Een prachtig stadje waar ook de serie Trapped is opgenomen. Maar dan; een grote sneeuwvlakte. Van de weg, tijd voor foto's en.....het maken van een grote sneeuwpop. Met koude handen vervolgen we de rit en zijn net op tijd om het lijnschip van IJsland naar Denemarken te zien vertrekken, een tochtje van twee dagen. Na het nuttigen van een biertje gaan we verder naar het eindpunt van onze rit, Bakkagerdi. Dat is ook zo ongeveer het einde van de weg, een uitloper in het noordoosten van IJsland. Na inchecken blijkt dat ons verblijf een prachtige ligging heeft, met balkon en zicht op zee, kortom: kon minder :-). We sluiten af met een pizza cq. broodje kalfsvlees en een spelletje Qwirkle. Opnieuw een prachtige dag onder het mom, geweldig genoten!!

Wietze