bkvopreis.reismee.nl

Dag 2 Wat een indrukwekkende dag

Vanmorgen na het ontbijt erop uit. We zouden een klim doen en op het einde was een heerlijk thermisch bad waar we in konden dobberen. Op naar het startpunt. Willy had lekkere koffie gemaakt maar helaas niet meegenomen. Gelukkig hadden we meer dus na een bakje koffie in de regen ons allemaal in regenpak gehesen. Petten, mutsen, sjaals enz op en om en op pad. 3 graden, regen, harde koude wind, zonnestralen alles kwam voorbij. Best een pittige klim en 500 meter voor de streep dacht Attie laat maar. Mijn knie doet het niet meer en we moeten ook nog terug. Maar met support van de anderen even doorzetten naar de eindstreep. Daar lag Wietze inmiddels al in het warme water. De rest ook de berekini aan en erin. Vooral onder water blijven want de wind was snijdend. Het was er koud.

Na de badertijd de droge kleding aan en de terug weg genomen. Maar wat een mooie bijzonder wereld. Warme water bronnen in allemaal maten. Zo bijzonder en indrukwekkend. De sneeuw hier en daar, de prachtige bergen met witte toppen op de achtergrond. Even later een prachtige doorkijk naar de zee. Een hele bijzondere waterval. We kwamen ogen tekort. Deze eerste dag heeft ons zoveel laten zien.

Na een broodje onderaan bij de bus en een glaasje verfrissing of gratis koffie. Dat is zo grappig hier, op veel plekken staat koffie die je gratis mag opdrinken. Goed idee voor Nederland. Maar wat was het koud en wat was de wind hard en snijdend. Maar ondanks dat was de tocht het meer dan waard

Daarna zijn we doorgereden en kwamen we bij een krater van een niet werkende vulkaan. Wat een mooie kleuren in de wand en wat een helder water. We blijven maar zeggen wat mooi, wat indrukwekkend. Wietze en Attie hebben het van bovenaf bekeken en de rest is nog even naar beneden gewandeld. Wij konden ze mooi in de gaten houden. Ook hier stond de kachel niet hoog en in de bus daarna de kachel weer goed opgestookt.

Door naar de geiser in Geysir. Deze spuit om de 7 minuten. De wel brolt en bubbelt en daarna wordt het een bol en springt hij omhoog, een natuur explosie. Prachtig en indrukwekkend. Na een aantal keren heeft Egbert zijn best gedaan om mee te doen met de explosie. We zullen zien of we het filmpje kunnen downloaden. De lachspieren zijn weer goed getraind.

Maar wat een dag, een dag die meer in zich had dan voor een dag. Een dag met een gouden randje.

net nog een pizza gegeten en nu de beentjes languit, Pff wat zullen we slapen.

Groetjes Attie

Linda Dix

Wat leuk, zo'n uitgebreid verhaal en wat een prachtige foto's. Die kleuren bij de vulkaan!
We genieten lekker met jullie mee!