bkvopreis.reismee.nl

Dag 1 Goedemorgen

Gisteren een lange reisdag. We moesten op tijd op pad. Vliegen en dan eindelijk aankomen in IJsland. Bij het vliegveld alles nog wat triestig en somber niet heel mooi. 5 graden dus lekker koud. De bus ophalen duurde even maar het kwam klaar.

Het was inmiddels half negen (lokale tijd) en we hadden nog wel trek. Op zoek naar wat eten. Als je bij Schiphol weg rijdt is het altijd behoorlijk druk. Nou daar hadden we hier geen last van. Grote vlaktes en een paar autos. Rust in een keer, fantastisch. Op zoek naar een eettent reden we bij vele huisjes bij de kust langs. Allemaal functioneel. Weinig smaak eraan. Geen gezellige tuintjes, het leek wel industrie. Maar we vermoeden dat het wel woningen waren. Gegeten bij een leuke tent. Leek een loods achtig iets. Maar vanbinnen wat een muziektent, en daar een hamburger met patatjes en cola. Waar op de wereld eet je dat niet? Maar deed ons goed en toen op pad.

Het begin was nog wat saai maar hoe langer onderweg hoe mooier de wereld werd. Ruwe grond, mooie idyllische plaatjes met witte kerkjes en gekleurde huisjes bij elkaar en witte ijs toppen op de achtergrond. 90 de maximale snelheid dus volop genieten.

Na anderhalf uur rijden aangekomen bij ons onderkomen. Een blikken loods. Schoenen bij de deur uit. Lange gang met 10 kamers en een ontbijtzaal. Inmiddels was het 11 uur. De bus stonk of hadden we gereden dat we continu remden daar kunnen we zo naar kijken :).

De koffers eruit, kamers verdelen een drankje en op bed. Twaalf uur en eindelijk werdt het wat donker. Nederlandse tijd twee uur , we konden lekker slapen.

Niet kijken naar spelfouten en de opbouw van de zinnen. Dit is vanaf de mobiel snel geschreven. We gaan nu ontbijten en weer op pad.

Groet Attie